sobota, 14 czerwca 2014

Fortyfikacje miejskie od zachodniej strony miasta łączą wały ziemne z elementami murowanymi. Pamiętają oblężenie Gdańska przez Szwedów, chroniły króla Stanisława Leszczyńskiego, służyły do obrony przed wojskami francuskimi z czasie wojen napoleońskich. A teraz pięknie odnowione służą nauce i kulturze. Centrum Hewelianum pomaga zrozumieć fizykę, matematykę, astronomię historię czy biologię. Powędrowałam na Forty zobaczyć różankę. Wybrałam się trochę za wcześnie, róże jeszcze w pąkach.

Pierwsze różane rabatki,jeszcze brak koloru

 Trochę wyżej, dominuje różowy kolor
 ale jeszcze dużo różanch pączków


 Gdańskie dachy


 Zejście z różanki na dół
 i dalej taką cienistą alejką
 weszłam na górę Gradową i powędrowałam dalej górą. Schrony i remizy artyleryjskie
 Zielony dach koszar schronowych

 Na pierwszym planie, w prawym rogu przejście- tunel łączący schrony i remizy



 Róże na dachu galerii strzeleckiej


 Różany dach galerii strzeleckiej widziany z boku
 Po tych schodach( chyba są w remoncie) zeszłam na dół aby zobaczyć róże z dołu.

 Galeria strzelecka
 i jej różany dach od dołu


 Tymi schodami wchodziłam na Forty a brukowaną ścieżką ( na dole)wróciłam.
 Wydmowe trawy na rabatce

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz