niedziela, 10 listopada 2013

Przykro mi było gdy zniknął mój blog. Ale już jest z powrotem. No to pora powędrować na Osiek najbardziej polską część Gdańska. Powstał w XIV wieku jako osada podgrodzka dla Zamczyska. Przez wieki osadę zamieszkiwali polscy rybacy i zbieracze bursztynów.

Muzeum Poczty Polskiej i Gdańska Nike czyli pomnik Obrońców Poczty Polskiej
 

 
Ulica Sieroca, dawny przytułek dla sierot i starców

Odnowione kamieniczki przy Sierocej


Ulica Osiek
róg Sierocej i Osiek

Osiek

Ul. Stare Domki
 Stare Domki widziane z  ul. Krosna
 Rewitalizowana kamienica przy Olejarnej
 A tu rewitalizowany stary Młyn przy Tartarcznej
 Galeria Pionowa bardzo jeszcze do niej nie zaglądałam.
 Bunkier pozostałość po II wojnie.

2 komentarze:

  1. Lusiu obudziłaś we mnie wspomnienia. jako 14 letnia dziewczyna byłam na pierwszej i ostatniej kolonii letniej i mieszkałam w budynku poczty Gdańskiej. to wtedy pokochałam Gdańsk. Poproszę o więcej zdjęć tego budynku. Nie było wtedy pomnika. Pozdrawiam M

    OdpowiedzUsuń
  2. Marysiu spełniłam Twoją prośbę, jest cały post o Poczcie Gdańskiej. Pomnik postawiono w 1979r., w czterdziestą rocznicę wybuch wojny. A wiesz, że ja jako nastolatka, 14-15latka pierwszy raz odwiedziłam Kraków. Zdjęć nie mam i nie pamiętam gdzie byliśmy zakwaterowani, byłam na zimowisku w jakiejś szkole. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń